2010. június 25., péntek

Mascarponés gyümölcsrizs





Kinézek az ablakon és nem hiszek a szememnek. Már megint esik! Pedig szabadtéri programot tervezek délutánra, bodza-és szárnyasok élményfőzésére mennék Adriennel Szigetmonostorra, hogy sok más fortély mellett azt is megtudjam, hogyan lehet kicsontozni csirkét úgy, hogy egyben maradjon. E pillanatban szkeptikus vagyok, de ha egy komplett tanfolyamot építenek rá a szervezők, valami ráció csak lehet benne. Meg fogom írni, nyugi, akármi is lett az eredmény :)

Megnéztem a weblapon, rossz időben sem marad el a főzés, de hát nem sokkal hangulatosabb lenne a kertben okosodni?

Mufurc vagyok és nem értem, miért nem süt végre a nap?

Ilyen napokon, mint ez a mai is, különösen kívánom az édességet. Ha a nyár így folytatódik, augusztusra komplett ruhatár csere néz ki :(

Csajok, azt ne mondjátok, hogy nem ismerős az érzés!

Hozzávalók

1 bögre (4 dl) rizs
4 bögre tej
10 dkg kristálycukor
25 dkg mascarpone
1 rúd vanília
1 citrom héja
csipet só
erdei gyümölcsök
citromfűlevél

Elkészítés

Megmosom a rizst hideg vízben.
Egy fazékban fölteszem annyi hideg vízzel, amennyi éppen ellepi.
Felforralom egy csipet sóval.
Meghámozom a citromot.
Egy éles késsel kettévágom a vaníliarudat és kikaparom belőle a magokat.
A rizshez adom a tejet, a cukrot, a vaníliát (magok+rúd) és a citromhéjat.
Folyamatos kevergetés mellett puhára főzöm (kb. 30 perc).
Belekanalazom a mascarponét.
Amikor kihűlt, hozzáadom a gyümölcsöt, és citromfűlevéllel díszítem.



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Related Posts with Thumbnails