2010. július 11., vasárnap

Mozzarella panna cotta

Ha édességről van szó, nekem sosem az olaszok indítják be a nyáltermelést. Sok mindenben utánozhatatlanok ezek a helyes taljánok, de a desszertjeik engem nem nyűgöznek le. A francia, az osztrák, a német, és persze a magyar konyha édes remekei sok keserves reggeli öltözködős percet okoztak már nekem, de a panna cottától akár nádszál karcsú is lehetnék. Adri barátnémnál gyakran készül a klasszikus változat, imádják a pasik és pikpakk kész is van. Na, ezt irigyeltem el tőle és kísérleztem ki az ízhatásában tulajdonképpen caprese salátára (mozzarella -és paradicsom szeletek, bazsalikom, só, bors, oliva) emlékeztető előételt, állagát tekintve viszont mégiscsak névadójának sós mutánsa ez. 
Elmondom, hogy jött az ötlet. Tegnap éjjel, egy óvatlan szellőztetés eredményeként beszabadultak a szúnyogok a lakásba. Bevetettem mindent, de a fárasztó és reménytelen küzdelem után úgy döntöttem, feladom a harcot és megyek lefeküdni. Viszont a hosszú íííííííktől az istennek nem tudtam elaludni, és mit csinál ilyenkor egy magamfajta újdonsült blogos? Nem bárányokat számlál, hanem töri a fejét a következő recepten. 
Az éjjeli tervezgetés szerint a tejszínből ma kemény habot kellett volna vernem, és ahhoz adnom a zselatint, de a felverés  - talán a hőség miatt - kétszeri nekifutásra sem sikerült. 
Nem is baj, jó apropó ez arra, hogy B-nek sírjak kicsit. Tudjátok...shrekmacskaszem, kis eszmefuttatás arról,  hogy konkrétan a kézi mixer minden bajunk forrása, aztán csak megesik a szíve rajtam és beruház egy újba.
Most persze nem zavarhatom ezzel,  foci VB döntőt néz - hú, valami nagy baj lehet, mert ordít - én meg alaphangon sem vagyok rajongó, hát még vuvuzellával, ezért kijöttem a teraszra írni. 
Na, ezt is muszáj megosztanom veletek, iszonyú vicces :) Töprengésem közepette egyszer csak fura hangokat hallok a fűből: illusztris vendégem érkezik, mondhatni, nem szokványos körülmények között. 
Úgy egy órája adtam enni a két süninknek, és eléggé el nem ítélhető módon ott hagytam a földön az üres konzerv dobozt, ami felborult. Nyilván mennyei illatok lengedezhették körül, mert egyszer csak látom, hogy egy idegen, igen kövér sün testből már csak a feneke, plusz a két hátsó lába lóg ki belőle :)  Hogy miért ilyenkor merül ki az elem a fényképezőgépben???

Hozzávalók (mármint a mozzarellához):
2 dl főzőtejszín
1 dl tej
3 zacskó mozzarella
3 zacskó (30 gr) zselatinpor
1 kis marék bazsalikom levél
1 kk fokhagyma krém vagy zúzott fokhagyma
1 kk olivaolaj
8 ek víz
só, frissen őrölt bors

Elkészítés:
A mozzarellát széttépkedem és egy dl tej hozzáadása után botmixerrel pépesítem.
Beleteszem az apróra vágott bazsalikomot,  az olajat, a fokhagymakrémet, sózom, borsozom.
Egy pohárban feloldom a zselatint a hideg vízben.
Felmelegítem (nem forralom) a tejszínt és egy kézi habverő segítségével alaposan összekeverem a zselatinnal
A keveréket a mozzarellához adom, majd szilikonformákba töltöm és mennek a hűtőbe, minimum 3 órára dermedni.

A paradicsom szósz hozzávalói:
4 szem paradicsom
1 ek balzsamecet
1 ek céklasűrítmény (elhagyható, de megszépíti a paradicsom halovány színét)
1 ek olivaolaj
só, bors

Elkészítés:
A paradicsomokat keresztirányba bevágom a csumánál, egy hőálló edénybe teszem és leforrázom őket, így egy mozdulattal le tudom húzni a héjat.
Botmixerrel pürésítem, ízesítem a többi hozzávalóval.





8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, ügyesen kitaláltad! :))

    VálaszTörlés
  2. Egy vega barátőm kedvéért megcsinálom újra, agar agarral. Ha összefutol velem, kaphatsz belőle :)

    VálaszTörlés
  3. Azt a fényképezőgép dolgot nagyon sajnálom!!! Megnéztem volna a sünikét! A panna cottád gyönyörű, és nagyon ötletes! :-D Üdv: Mrs Smith

    VálaszTörlés
  4. Legközelebb nem bízom a véletlenre. Ki fogok tenni egy kiürült dobozt és ott állok majd lesben a feltöltött géppel:)

    VálaszTörlés
  5. Not brave enough to try it yet...not yet...lookin' fly though. x

    VálaszTörlés
  6. Alexandra útján akadtam a blogodra, tetszik, amit csinálsz :)), hajrá! A képeid nagyon szépek!

    Sós panna cottát már én is készítettem, igazából nagyobb kihívás is (bár nem olyan nagy:))
    http://dallacucina.freeblog.hu/archives/2008/04/09/Medvehagymas_panna_cotta/

    VálaszTörlés
  7. Mamma :) Micsoda megtiszteltetés! Én csak nemrég kezdtem ezt a műfajt, keveseket is ismerek a bloggerek közül, de a tiédet megcsodáltam már egy párszor :) A panna cottád (is) gyönyörű, ráadásul nagy medvehagyma rajongó vagyok, tavasszal biztosan ki fogom próbálni.
    Köszönöm a bíztató szavakat, növögetek fölfelé a feladathoz :)

    VálaszTörlés
  8. Szia ma találtam meg a nosalzy oldalon a receptedet, szeretném megkérdezni, hogy ami a képen van azt te készítetted? és ha igen akkor milyem virággal díszítetted? cékla sűrtímény hol kell venni, vagy azt is csinálni kell és ez mellé valami leveles tésztás ropis dolgot lehet adni? a gyerkőc megy veresnyre és egy feladat van, ahol mozzarellás kaját kell csinálni :) ha sikerül megcsinálnom benne lesz majd a tvben de jussak el odáig hogy megcsináljam :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails