2010. augusztus 29., vasárnap

Kókuszos ropogós


Az egész a halsütéssel kezdődött. 
Megláttam a Sparban a fagyasztott hekket….jéé. Ez nem is balatoni hal J Mi? Hogy??? 
Lehet röhögni, igen, IGEN, én biosz órák alatt lélekben máshol tartózkodtam, testem csupán annyiban volt jelen, hogy - a mellettem ülő szendvicsének elfogyasztása révén - a működéséhez szükséges energiát pótoltam... a pad alatt.
Na, szóval, megláttam a halat, és így el is dőlt, hogy újonnan szerzett tudásom birtokában a hétvégét a hekk jegyében töltöm, persze a balatoni tradíciók maximális mellőzésével. Az elkészítés módja majd kialakul, hangulattól, raktárkészlettől függően.
Otthon aztán, amikor jött az ihlet, a thai-indiai fúziós, szomorúan konstatáltam, hogy az utolsó doboz kókusztej is elfogyott. Volt viszont kókuszreszelék. Meg vagyunk mentve! A kókuszt felengedtem tejjel, megmelegítettem, hagytam állni egy fél órát, aztán leszűrtem. Ez a lé adja majd az alapot a hal páchoz.
No de, ott az a sok, fííínom kókuszreszelék, amit kevésbé szűkös időkben sem lenne szívem kidobni, most meg... A kókuszgolyót ki nem állhatom, fagyihoz hideg van, más meg nem jut az eszembe.  
Valami ropogósra, könnyűre vágyom, macerára nem. Hmm. A jól bevált módszerhez folyamodom: megnézem, milyen alapanyagok vannak itthon. Az alább felsorolt hozzávalókból látható az eredmény, és a végkifejlet is pont olyan, amilyennek akartam: nem túl édes, ropogós, és nem elhanyagolható erénye az is, hogy sütési idővel együtt pontosan egy óra alatt készült el. 
Ja. A halat végül kidobtuk, de most nem akarok beszélni róla.....

Hozzávalók:
1 csésze (2,5 dl), 1 dl meleg tejben áztatott, leszűrt és kinyomkodott kókuszreszelék
10 dkg barnacukor
2 csésze (0,5 l) tej (ebből 1 dl az áztatáshoz)
10 dkg Győri édes teljes kiőrlésű keksz
5 dkg hámozott, szeletelt mandula
1 kk vanília kivonat, vagy egy rúd kikapart magja
1 citrom reszelt héja
4 tojás
5 dkg olvasztott vaj

Elkészítés:
A sütőt 180 C-ra előmelegítem.
Kivajazok egy 40x40 cm-es sütőformát.
Ledarálom a kekszet és a mandulát.
Az összes hozzávalót egy keverőtálba öntöm és kézi habverővel összekeverem.
A masszát a formába öntöm, kb. 50 percig, illetve addig sütöm, amíg aranybarna lesz, és a közepébe szúrt fogpiszkáló száraz marad.

3 megjegyzés:

  1. Köszi! Látom Te is kedveled a kókuszt :)
    Gyönyörű a konyhád :)

    VálaszTörlés
  2. Ó köszi:), pedig még nincs is kész teljesen. Valóban szeretem a kókuszos sütiket, ezt is ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails