2011. július 28., csütörtök

Caprese kocsonya


A múlt hétvége a húsmentesség jegyében telt - már ha eltekintünk a két kifilézett kacsacombtól, ami B-nek készült :) Sajnos ő is azon ragadozó pasi fajtából való, aki nem kicsit ideges, ha nincs az asztalon hús, így ha családi idillre vágyom, nem pedig balhéra, akkor a minimum, hogy szárnyas van a menüben.
Ezúttal viszont elsősorban a vega lánykám kedvében akartam járni, mert mikor legutóbb meghívtam ebédre, bizony igen gyengén muzsikáltam. Rossz napom volt, a fejem is fájt, és olyankor valahogy a kaján is érződik, hogy valami nem stimmel.
Most viszont minden úgy alakult, ahogyan a nagykönyv írja: napsütés, biopiacolás a patak parton, aztán alaposan feltöltődve irány a konyha. A kocsonya mellett készült mandulás padlizsánkrém, mentás, citromos zöldborsó krémleves, lecsós árpagyöngy, rozmaringos, vele sült zöldséges kacsacsomb, és friss áfonyás, szedres, málnás joghurtkrém. Ez utóbbi nem kis meglepetést okozott az első kanál után. Látnotok kellett volna azokat a csalódott fejeket, mikor megtudták, hogy ez lesz az édesség, aztán hoppáááá :) Mindenki dobott egy hátast, hogy egyszerűségében mennyire isteni. A titok a házi joghurt minőségében, illetve a piacon zsákmányolt friss gyümölcsök ízében rejlett. No meg abban, hogy a joghurtot kb. egy órán át csepegtettem (gézlapra öntöttem, összegumiztam, és a mosogató fölé lógattam), aztán a krémes maradékot összekevertem egy kevés barna cukorral, és egy citrom reszelt héjával.
Azért, amíg az én drágáim elcuppogtak fölötte, biztos, ami ziher összedobtam egy adag mentás-citromos-keserű csokis muffint, ami, ha mosogatás közben nem vagyok résen, úgy fogyott volna el, hogy nekem egy morzsa sem marad..... hogy fér ezekbe a kicsi emberekbe ennyi étel???

A kocsonya hozzávalói:
2 zacskó mozzarella (én nagy gombócot használtam, de jók a kis golyók is)
4+2 dl folyadék (konzerv oliva bogyóról leöntött lé vízzel higítva, zöldség alaplé)
3 zacskó instant zselatin fix (3x20 gr)/valódi vegáknak agar agar, a tasakon található adagolás szerint
1 doboz koktélparadicsom
1 doboz konzerv olivabogyó (ezúttal lazaccal töltött)
1 marék friss rukkola
3 ek bazsalikom pesto (saját készítésű)
kevés balzsamecetkrém

Elkészítés:
Kinyitom az olivabogyó konzervet, és egy tálkába leöntöm róla a levét.
A paradicsomokat és az olivabogyókat félbevágom, a mozzarellát felszeletelem.
Az olivabogyó levét kiegészítem annyi vízzel, hogy 4 dl legyen (ha kimért olivát vettem, akkor alaplét, vagy vizet használok). Belekeverek 1 evőkanál pestót.
2 zacskó zselatin fixet kézi habverővel alaposan elkeverek a folyadékban.
A paradicsomot és az olivabogyót beleszórom abba a formába, amiben majd lehűtöm a kocsonyát (ezúttal szilikonos őzgerincet választottam), és ráöntöm a zselatinos oldatot.
A felszeletelt mozzarellát óvatosan, állítva berakosgatom a formába.
Rukkola leveleket simítok a kocsonya tetejére, és beteszem a hűtőbe dermedni.
A maradék 2 dl alaplét (vizet) elkeverem 2 evőkanál bazsalikom pestóval, szükség szerint sózom, borsozom. Kézi habverővel hozzákeverem a harmadik zacskó zselatin fixet, és ráöntöm a már szilárd kocsonya alapra.
Optimális esetben az egész éjszakát a hűtőben tölti, ha égető a dolog, akkor csak 3 órát.
Tálalás: az erre a célra kiszemelt tányérra pár csepp balzsamecet krémet pöttyintek,  utána jön a kocsonya szelet, és a bazsalikom dísz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails