2011. augusztus 7., vasárnap

Túróhab kuglóf



Ez a szépség itten egy meghökkentő felfedezés eredménye.
Ma reggel kíváncsiságból beütöttem a gugliba egy receptem nevét, mert érdekelt, hogy más csinál-e ilyesmit, és ha igen, hogyan?
Hát hasonlót nem találtam, "adaptációt" - próbálok tapintatosan fogalmazni -  viszont annál többet.
Az odáig rendben van, ha valakinek megtetszik az ötlet, elkészíti a saját verzióját, és azt publikálja, bár a forrás megjelölés ez esetben is minimum ildomos. Az viszont, hogy változtatás nélkül használja a szövegemet, és a fotómat, már ciki. Ez nem ego kérdés, a recept nem a tulajdonom, valószínűleg szép számmal megcsinálták  már azt is, amit saját kútfőmből pattantnak hiszek. Ám de amit írok, és a fotó, amit készítek róla, az kétség kívül saját szellemi tulajdonom, melynek eltulajdonítása finom szólva is szánalmas. Meg fantáziátlan.
A mérgeskedéses fázison hamar túltéve magam úgy döntöttem, inkább csinálok egy mutációt, ami annál is inkább indokolt, mert a tortaformát, amiben az eredeti verzió készült, a költözésünk óta nem találom, a szilikon kuglófot meg igen.
Nem tudtam, a szilikonban milyen lesz a liszt nélküli massza tartása, ezért ennek megfelelően dolgoztam át a receptet: egy zacskó pudingpor helyett kettőt tettem bele, illetve csináltam egy kis "talpat", ami a formából történő kiborítás után ad egy alapot a lágy tésztának. Szintén új elem a friss málnából, és pár csepp agave szirupból turmixolt öntet.


Hozzávalók 4 főre
A masszához:
18 dkg vaj
15 dkg barna nádcukor (lehet fehér is, csak ez egészségesebb, és finomabb is)
1 citrom leve és reszelt héja (lehet lime is, azzal még pikánsabb)
7 tojás
750 g tehéntúró
2 tasak vaníliás pudingpor
1 rúd vanília kikapart magja
csipet só
A talphoz:
fél csomag Győri zabpelyhes keksz
3 dkg vaj
Az öntethez:
40 dkg málna
1-2 ek Agave szirup ( ha nincs, jó a porcukor is)

Elkészítés

  1. A sütőt előmelegítem 180 C-ra (légkeverésesben 160 C-on, előmelegítés nélkül sütünk).
  2. A puha vajat robotgéppel habosra keverem. Apránként hozzáadom a csipet sót, a cukrot, a citrom levét és reszelt héját, a vaníliát, majd további két percig keverem magas fordulaton.
  3. Egyenként beleütöm a tojásokat úgy, hogy tojásonként fél percig keverem, végül apránként hozzáadom a túrót, és a pudingport.
  4. A masszát a szilikon kuglóf formába töltöm, kicsit megrázogatom-ütögetem, hogy egyenletesen szétterüljön.
  5. Kb. 50 percen át sütöm.
  6. A kekszet a vajjal apróra darálom, hűtőbe teszem, míg a tészta sül.
  7. Óvatosan kiveszem a sütőből a formát, rásimítom a tészta tetejére a darált kekszet, és még tíz percig sütöm.
  8. A sütőt kikapcsolom, egy konyharuhával kitámasztom az ajtaját, és további 30 percig bent pihentetem.
  9. A formában hagyom kihűlni, utána tálra csúsztatom, megszórom porcukorral, friss gyümölccsel, és menta-, vagy citromfűlevelekkel díszítem. Tálaláskor adom hozzá a málnaöntetet, gyerekeknek pedig az elmaradhatatlan tejszínhabot.

6 megjegyzés:

  1. Tetszik! Kár, hogy szilikon formám csak mini-muffinos van. Majd írok angyalkának :)
    Linket jegyeztem, receptet vittem, köszönöm :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm én is :))
    Addig is, amíg angyalka válaszol: a Corában ezer forint körül elfogadható minőségű formák vannak, ha gondolod.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki ez a desszert :)

    VálaszTörlés
  4. Ami, nagyon köszönöm :))) megnéztelek, és én is szeretnék neked gratulálni a gyönyörűségekhez!

    VálaszTörlés
  5. Istenien néz ki:) Nagyon szeretem a túrós dolgokat:) Most találtam meg a blogodat, nagyon tetszik, sok különlegesség van itt:)

    VálaszTörlés
  6. trollanyu, köszönöm :) A te blogod is izgalmas, na és hát az a Rab torta.... :)))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails