2012. március 31., szombat

Medvehagymás krumplifőzelék


Mikor tegnap posztoltam ezt a képet facebookra, fel sem merült bennem, hogy a kaja része érdekel majd bárkit is.  Szimpla krumplifőzelék (na jó, a medvehagymás tuning annyira talán nem szokványos, de azért ez mégiscsak egy főzelék). Valójában a hozzá tartozó - viccesnek gondolt - kommentemre voltam büszke, miszerint annyit ettem fent nevezettből, hogy az elkövetkezendő napokban tutti nem kell aggódnom a vámpírok miatt.
Ehhez képest sorra jöttek a hozzászólások, hogy receptet plíííz.
Nem mondom, hogy azonnal beugrott ez a verzió, mármint, hogy töltsem föl a blogra, mert már arra sem emlékeztem, hogy van nekem ilyen. Mostanában annyi a dolog, érdemben nincs rá idő vele foglalkozni, érdektelent meg minek posztoljak.
A visszajelzésekből mégiscsak  elképzelhető, hogy a medvehagyma szezonra tekintettel talán ez a szerény ötlet is tarthat némi érdeklődésre számot, úgyhogy tessék, itt a recept (tapasztalt háziasszonyoktól ezúton kérek elnézést.

Hozzávalók 4 személyre
1 kg főzni való burgonya
kb. 6 dl szárnyas/zöldség alaplé, vagy víz
1 doboz (2 dl) joghurt/kefír
5 dkg vaj
1 kis fej vöröshagyma
4 csapott ek (8 dkg) liszt
1 csokor medvehagyma
2 ek tárkonyecet
2 babérlevél
1 csapott ek (nád)cukor
1 ek só


Elkészítés:
A krumplit megpucolom, és kockára vágom.
A vöröshagymát apróra vágom..
A vajat egy lábosban megolvasztom,, rádobom a hagymát, 2-3 percig közepes hőfokon pirítom.
Hozzáadom a krumplit, 2 percig tovább pirítom..
Felöntöm annyi alaplével/vízzel, hogy a krumplit éppen ellepje.
Sóval, cukorral, babérlevéllel ízesítem, puhára főzöm (kb. 15 perc).
Amíg a krumpli fő, a joghurtot/kefírt simára keverem a liszttel, 1 dl vízzel és az ecettel.
A medvehagymát felaprítom.
Amikor a krumpli megfőtt, a főzővízből pár evőkanálnyival összekeverem a joghurtos lisztet, és amikor teljesen csomómentes, a krumplihoz öntöm.
Folyamatos kevergetés mellett besűrítem a főzeléket, majd leveszem a tűzről, és hozzáadom az apróra vágott medvehagymát.


Egészséges/fogyókúrás ötlet: a liszt kiváltható, ha plusz három szem krumplit főzünk, villával összetörjük, és azzal sűrítünk.


Két óra múlva megint éhes voltam ötlet: addigra a főzelék kihűlt, én meg - csakis a vámpírok miatt - adtam hozzá egy újabb emberes adag medvehagymát, és 3 ek joghurtot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails